Tuesday, May 26, 2009

Att-göra-lista

Jag är en mästare på att göra "att-göra-listor". En bra och lite jobbig egenskap ibland. Fast det blir ganska mycket gjort trots allt. Men vissa saker blir aldrig avbockade på den där listan. Och nu när man är "ledig" och egentligen har tid börjar man fundera på vad man ska ta tag i just idag.

Betala räkningar. Alltid tråkigt, men nödvändigt.

Passa på att städa Stellas rum när hon är på dagis. Också tyvärr nödvändigt. Slänga massa skräp som hon inte anser som skräp. Hmmm.

Vika och lägga in tvätt i gaderoberna. Ähhh, det är ju bara sååå tråkigt.

Påbörja en ny bok och hoppas den är lika bra som Stieg Larsson böckerna jag just avslutat. Känns lite riskigt. Nja, väntar nog med det.

Det här då....mäta golv och fönsterlister som fattas i hela huset och göra en inhandlarlista på det. Den är riktigt tung. Kanske därför den inte har blivit gjord på ett par år. Jag har dock för mig att jag gjort listan åtminstone en gång innan. Men att den kom bort innan vi "hann" komma till bygghandeln.

Här då, en lätt. Sätta på skattemärket på bilen (som jag fick för ett år sedan) Kanske inte är någon idé innan nästa snart kommer.

Ja, det finns ju faktiskt lite att göra. MEN jag är ständigt TRÖTT och har ONT. Sover inte speciellt bra på nätterna. Och vill att den här bebisen ska ut NU.

Vad ska jag börja med. Räkningar. OK

3 comments:

L8 said...

Åh, hög igenkänningsfaktor på det där med listor. Jag gjorde en låååång lista över vad som behöver fixas i trädgården. Än så länge inget avbockat...

Plasiduskan said...

Förstår precis! Har ett gäng listor liggande här hemma också och du vet ju att jag älskar "to do" listor!

Linda said...

Shit! Det kanske är en jobbskada. Har inte tänkt på det. Kan man anmäla det som just, "jobbskada". Skickad på rehabilitering kanske.