Tuesday, April 20, 2010

Summering

Ibland orkar eller hinnar man inte blogga så mycket som man önskade. Men här kommer en kort summering vad som hänt. Bröllopspyssel till 12 på nätterna. Nej, jag är gift. Men hjälper min fd. chef med hennes bröllop som ska vara på lördag. Lite surt att hon inte fått tummen ur och gett mig alla texter innan...ja, då blir det kvällsarbeten.

Mammaträff med kära gamla arbetskompisar. Trevligt. Trevligt. Men Jenny, vi hinner ju aldrig prata så mycket...

Vi har lärt känna en ny familj i Hindås som vi varit hemma och ätit hos. Också väldigt trevligt. Frågade Stella vad som var roligast när vi var hemma hos dem i lördags. Då sa hon. "Godisskålarna" (kan bero på att tjejerna fick varsin ganska STOR godisskål)

"Morfar" har varit här och grejat. Vi har numera en ny eldningstunna. Superduperbra. Odlingsbäddar av pallkragar. Ska fota dem när jag sått och det blir lite mer spännande.

Cykelträning med Stella. JAG har dessutom varit ute och sprungit EN gång. Men min foglossning gör att jag inte vågar ut igen. Ska bli skönt när Elmer börjar gå och jag slipper bära på honom så mycket. Det är på gång...2 steg fixar han nu.

Det har säkert hänt en massa mer saker, men nu ska jag gå och lägga mig så jag får nån timmes sömn. Natti. Vi hörs.

3 comments:

Plasiduskan said...

BRa summerat! Och när ska vi få tid att prata. Det känns som om allt går i ett när vi ses. Tror vi får ta en lunch bara du och jag helt enkelt! KRAM och tack för supermysig fika i växthuset.

Linda said...

Tack själv.
Vet du vad...Jag har hittat en barnvagn/sulky på Blocket för 500:- som jag har köpt. De ska leverera den till Göteborg imorgon. Har inte provkört eller hört talas om märket innan. Jag är galen. Men tyckte det var ganska billigt. Är den inte bra får jag väl sälja den igen. Den var nämligen fyra styrbara hjul, både fram och bak. Och med lufthjul som jag gillar.
Det ska bli spännande.
Kram

Nina said...

Har läst ikapp mig lite nu. Ses vi i sommar i F-berg kanske? Vore roligt att träffa hela family Pabst. Odlingsbäddarna tar form även hos oss i veckan. Vi får byta bilder sen :-)
Stora kramen/Nina