Monday, June 22, 2009

En vanlig dag...

Efter en natts amning var det dags att stiga upp vid 6-tiden. Marcel skulle iväg på fotoresa och Stella till dagis. Jag och Elmer skulle till BVC och kolla vikten. Sedan bar det iväg till Landvetters trädgårdsforum. Magnolian vi köpte har dött, men som tur är var det garanti, så pengarna tillbaka. Vi får göra ett nytt försök nästa vår (den sorten jag skulle ha var slut).

Efter en snabb lunch och ett försök att sova middag var det dags att hämta Stella på dagis. Stella fick sitt första getingstick (eller om det var en humla)

Sedan började det när vi kom hem. Bolibumpa skulle sättas på. Och det är väl lätt säger ni...Ja, om man har en vanlig TV. Men vi ska inte ha en vanlig TV. Nej, ett "mediacenter". Och när det väl krånglar, har man inte en chans. Ja, efter att fått igång datorn och en film, börjar Elmer skrika...och slutar nån gång efter att jag äntligen fått Stella att somna.

Puh. Så ringer Farfar från Schweiz och frågar hur det är. Jag beklagar mig lite lätt. Han frågar om inte nån från komunen kan komma och hjälpa till. Så är det i Schweiz...jo jag tackar jag. Är det fel land man bor i?

GoNatt :-)

2 comments:

L8 said...

Åh, kämpig måndag med andra ord. Men då är nog den värsta delen av veckan avklarad, nu kommer resten av veckan gå fint!

Plasiduskan said...

Stackare. Kan tänka mig att det blir dubbelt jobb med två barn hemma. Hoppas vi kan ses snart! KRAM Jenny